Papa le golfeur

J'aime le golf. Sans en être un passioné, je joue régulièrement avec Lise, mon fils Sébastien et parfois avec mes amis Bernard et François. Lise et moi sommes des « Baby Boomer » et nous venons tout juste de prendre notre retraite. J'utilise ces pages pour parler de choses qui me tiennent à coeur et aussi de faits cocasses et événements de tous les jours.

Nous sommes donc la retraite depuis midi le 29 décembre 2006 soit depuis

Nom :
Emplacement : Gatineau, Québec, Canada

mardi, mai 24, 2005

J'ai mangé des Glossette Raisins

Ça faisiait longtemps que je n'avais pas mangé de Glossettes Raisins. Maintenant je sais pourquoi. Je pense que je vais être malade......

1 Comments:

Anonymous Anonyme said...

Yaahh Denys, it'e me again Einstein. The chemical reaction caused by the acidty in the simulated chocolate covered raisins combined with the impurities you would find in the processing of these little devils can cause you stomach problems. Let me make it a little simpler...Indian meal moth granulosis virus (IMMGV) is a naturally occurring insect virus. It belongs to the granulosis virus subdivision within the bacculovirus family. This family includes both insect granulosis viruses and insect polyhedrosis viruses.

Granulosis viruses are very host specific and IMMGV is no exception. All known granulosis viruses only infect lepidopteran (i.e., butterfly or moth) larva. To date, the only known host for IMMGV is the larva of the Indian meal moth. Larva of other moths which have been evaluated are not affected.

Hope this helps in clarifying your problem.

Einstein

25 mai, 2005 09:12  

Publier un commentaire

<< Home